måndag 21 januari 2013

Pneumatik

nu ska vi verkligen köra igång en riktig pneumatikuppgift i sjuan. Inspirerad efter dagen på MaH..vi får se vad det blir. Det återkommer jag till såklart.
Idag arbetade vi med vårt konstverk och vi kom igång riktigt bra tycker jag. Vi fick ordning på mekanik, pneumatik och arduinon. det så lite mörkt ut när vi kom imorse då några grupper hade byggt stora och redan färdiga modeller. Vi hade ju bara en idé. Men det visade sig att vår idé var väl genomtänkt och genomförbar - faktiskt. Glädjen var stor i gruppen, Myrtel och Josefin är fanatstiska att arbeta med. Kreativa och inspirerande. Gillas!
Sverker Aase pratade om bedömning, formativ och summativ. Det var ungefär samma föreläsning som vi i matteprojektet fick fast jag tycker han är vassare...nåväl det skadar inte mig att höra samma sak två gånger. Till nästa träff måste jag fundera mer på hur jag gör med den formativa bedömningen även om jag känner att jag är en bit på väg med kamrat- och självbedömningar tillsammans med mina egna bedömningar träffar jag kanske bättre för varje gånr betygen sätts. Ska ta en runda till med Anders Jönssons bok. Tankarna kring dettta behöver stärkas. Slut för den här gången.

som alltid
               alltid
                       ha roligt!

Inga kommentarer: