måndag 10 mars 2014

Poddradio!

Nu ska vi skaffa en egen poddradiostation i Teknik. Visst nya grepp kräver ny teknik eller hur?!
Jag tänker så här (nåja tillsammans med Laura...) att podden ska vara ett sätt att bedöma och utvärdera kamraters och eget arbete.
Inspelning vid redovisningarna - läggs ut här på bloggen - elever får uppgift att lyssna och kommentera en podd - utifrån olika frågeställningar.
Inspirerande.
Vad spelar vi in i?
Garageband och jag lägger ut dem på mitt soundcloudkonto och sedan länk på bloggen. Enkelt?! Vet inte men det får jag ta när det kommer. Hinder som uppstår ska övervinnas såklart hela tiden.

https://play.spotify.com/album/5WQxSnbBq3tJsrd1uoD91O

och såklart en låt att lyssna på när ni läser...eller tänker - vad vet jag men bara njut av STRY!

Inga kommentarer: